Home office tippek


Ahol megtehetik, a járványhelyzet miatt sok cég döntött úgy, hogy az lesz a legbiztonságosabb, ha az alkalmazottak otthonról végzik el a munkájukat. A kommunikáció azonban nem szakadhat meg, így gyakran okoz gondot, hogy eldöntsük, milyen szoftverrel és hogyan maradjunk kapcsolatban kollégáinkkal. Összegyűjtöttük nektek a legnépszerűbbeket, hátha ti lesztek azok, akik a következő meetingen az áttörő megoldással rukkolnak elő!

Az elmúlt évtized legismertebb videóhívásra használt alkalmazását talán nem kell bemutatni senkinek, hiszen az elsők között volt ezen a piacon. A Skype egyaránt népszerű cégek és magánszemélyes között is, hiszen a kommunikáció bármelyik formájára használható, fájlt lehet küldeni vele, valamint egyszerre akár 50 ember is csatlakozhat egy konferenciahíváshoz. Míg a Skype azonban egy némileg kompromisszumos megoldás cégek számára, a Microsoft Teams meseszerűen egyesíti a Microsoft Office termékcsalád összes funkcióját egy kommunikációs platformba. Ennek köszönhetően gond nélkül lehet Excel, Word és PowerPoint fájlokat közösen szerkeszteni, prezentálni és megosztani. Főként olyan cégeknek ajánlott, ahol van már létező Office 365 előfizetés, hiszen ez is a csomag része, egyszerre 250 fő is részt vehet egy hívásban, ráadásul egyéb hasonló szoftverekkel ellentétben (pl. Zoom) megfelel az elvárt adatbiztonsági kritériumoknak is. Feladatonként külön csatornák hozhatóak létre benne, csak úgy, mint a Slack-ben, ami egy ingyenes, nagyon színes, kisebb cégek és startupok által igencsak kedvelt kommunikációs és projektmenedzselési szoftver.

Ne feledkezzünk meg azonban a sokak által ismert és használt, olyan teljesen ingyenes programokról sem, mint a Facebook Messenger, a Viber vagy a Whatsapp, hiszen kisebb csoportok kommunikációjára kiválóan alkalmasak és a legtöbb ember telefonján/számítógépén megtalálhatók.

Ti mit használtok home office-ban? Van esetleg olyan program, amit itt nem említettünk, de szerintetek jól működik? Írjátok meg nekünk őket kommentben!