Szellemi felfrissülés OTTHON


Csak telnek és telnek a napok, mi pedig igyekszünk nem a falnak rohanni – mondjuk másnak nem is nagyon tudnánk… Számos oka van annak, hogy ez az időszak rendkívül megterhelő sokunknak. A bezártság, a bizonytalanság, a szeretteink miatti aggodalom, és még sorolhatnánk az okokat. De ebből ennyi elég is: mert ez alkalommal arra koncentrálunk, hogy mivel javíthatunk mentálhigiénés állapotunkon.

Néhányan a fejüket csóválják majd, de lelki egyensúlyunk fenntartásához már rég létezik egy bevált módszer, ami a meditáció. Nem kell hozzá más, csak egy kis csend és naponta pár perc szabadidő (amiből most van bőven). Ám senki ne ringassa magát abba a tévhitbe, hogy meditálni könnyű! Kikapcsolni az agyunkat és elérni a valódi meditációs állapotot hónapok munkája, de az odavezető út egy önismereti kaland, aminek a végén egy olyan gyakorlat birtokában leszünk, ami az élet számos területén nyújt támaszt nekünk. A meditáció csökkenti a stresszt és a szorongást, stimulálja az agyunkat, ami javítja a memóriánkat és a koncentrálókészségünket, valamint nyugodtabbá tesz minket, aminek hála türelmesebbek leszünk a környezetünkkel, és alvás is sokkal könnyebben megy majd. Aki többet szeretne megtudni a meditáció pozitív hatásairól és annak technikájáról, az látogasson el a meditalj.hu weboldalra.

Ennél jóval egyszerűbb, mégis a testnek és léleknek felüdülést jelentő gyakorlat, ha veszünk egy habfürdőt. De nem ám csak úgy hűbelebalázs módjára, hanem úgy, hogy megadjunk a módját! Illatgyertyák, lágy andalító muzsika és egy pohár bor társaságában elölteni némi időt a fürdőkádban szinte felér egy terápiával.

A következő gyakorlat elsőre talán kicsit szívszorítónak tűnik, de emlékezzünk: az idő mindig gyorsabban telik, ha várunk valamire! Éppen ezért kezdjünk el egy listát vezetni mindazokról a dolgokról, amiket akkor fogunk csinálni, amikor ez az egész átkozott helyzet véget ért! Hova szeretnénk menni, kivel találkoznánk és miért hiányzik igazán az a bizonyos tevékenység, amit a leginkább szeretnénk megtenni. Ez nem csak endorfint szabadít fel az agyunkban, de segít abban is, hogy felértékelődjenek a hajdanán hétköznapinak tűnő dolgok. Így, ha egyszer végre kiszabadulunk, sokkal jobban meg fogjuk becsülni őket!

Ti hogyan bírjátok a bezártságot? Mivel próbáljatok enyhíteni az ezzel járó szorongást? Írjátok meg nekünk kommentben facebookon, hátha tudtok valakinek segíteni vele!